Людмила Юхта


Конспект уроку.

Архітектура, місто майбутнього.



ТЕМА. Створення композиції  «Місто майбутнього».

 

Мета: навчальна: закріплювати знання учнів про стилі архітектури, мову архітектури, вчити зображувати закономірності будови незвичайної форми; розширити знання учнів з архітектурного мистецтва, ознайомити з класифікацією архітектурних об’єктів за призначенням, надати початкові відомості про містобудування; збагачувати та закріплювати в учнів уміння сприймати, розрізняти та аналізувати характерні особливості архітектурних споруд, закріплювати навички зображення архітектурних об’єктів;

розвиваюча: уміти відтворювати на уроці знання з інших предметів (міжпредметні зв’язки), розвивати в дітей комбінаторні здібності, образне, логічне, просторове мислення, творчу уяву, фантазію, кмітливість; творчий підхід до роботи; помічати красиві елементи в архітектурних спорудах; сприяти формуванню в дітей уміння аналізувати, узагальнювати; навчати міркувати, стимулювати розвиток допитливості;

виховна: виховувати в учнів естетичне сприйняття навколишнього світу, екологічну культуру; охайність, увагу, прищеплювати дітям любов до рідного міста, уміння бачити красу та гармонію.

Методи і методичні прийоми:

-       Бесіда, пояснення;

-       Порівняння образів;

-       Демонстрування, аналіз.

Обладнання:  мультимедійний супровід, творчі роботи педагога, репродукції картин відомих художників, фотозображення, зразки робіт, ескізні розробки, етапна побудова композиції, виставка-вернісаж малюнків.

Матеріали та інструменти: альбом для малювання; простий олівець;

гумка; гуаш; пензлі; ємність для води; серветки для

витирання рук і пензлів; палітра, клейонка.

Основні поняття: «містобудування».

Тип уроку: комбінований, урок розвитку практичних навичок.

 

 

Архітектура-безцінне багатство.

                                 (Л.Альберті)

 

 

                                               ХІД УРОКУ.

      I.            Організаційний момент. (2 хв.)

Перевірка підготовки учнів до уроку, наявності художніх приладів.

   II.            Мотивація навчальної діяльності. (2хв.)

-       Сьогодні у нас незвичайний урок - урок творчої уяви, думки, фантазії, розвитку творчих здібностей. Послухайте вірші.

Блакитний Псел, ріка ясна

Клекочуть вигуки у місті.

Цей щедрий край  -  то Сумщина,

Вишнева гілка України!

(Й. Дудка).

Будівль пісенні переструни

У далеч кинув Псел в’юнкий,

Синьозоре древнє місто Суми

Простяглося зарисом віків.

(О. Демиденко).

-       Чи здогадалися про що піде мова на уроці?

-       Чи любите ви своє місто?

Вправа «Творчий зір».

-       Які історичні  пам’ятки архітектури ви знаєте у рідному місті?

(Спасо - Преображенський собор, Воскресенська церква, Іллінська церква, Троїцький собор, Краєзнавчий музей, художній музей, Українська академія банківської справи та ін..).

-       Назвіть найкрасивіші, на ваш погляд, нові архітектурні споруди? (Палац культури ВАТ «Сумське НВО ім. М.В.Фрунзе, Сумський державний університет, Сумський державний педагогічний інститут ім. А.С.Макаренка, адміністративний центр, театр драми і музичної комедії ім. М.С. Щепкіна та ін..)

-       Що ж таке архітектура?

III.            Актуалізація опорних знань і вмінь.

Інтерактивна вправа «Встановити відповідності» (стилі архітектури).

 Інтерактивна вправа «Магніт» (стилі архітектури).

Інтерактивна вправа «Відкинь зайве» ( мова архітектури).

IV.            Оголошення теми і мети уроку.

Епіграф уроку:

Архітектура-безцінне багатство.

                                 (Л.Альберті)

-              Створимо композицію «Місто майбутнього». Будемо вчитися просторово мислити, уявляти композицію, навчимося будувати місто за законами фронтальної перспективи.

   V.            Вивчення нового матеріалу. (5 хв.)

Пояснення вчителя.

 Жанр «фентезі» - жанр образотворчого мистецтва, в якому зображують вигадані та фантастичні епізоди, міста, казки, пригоди, чарівний світ. Недивно, що серед архітекторів кінця XIX і початку XX ст. повинні були знайтися такі, хто спробував би уявляти майбутнє міста, відштовхуючись від бурхливого розвитку технічного прогресу, інженерії.

Архітектура – мистецтво створення споруд,які формують просторове середовище для життя та діяльності людини (для побуту,праці, відпочинку, культури та спілкування).

-       Яке, на вашу думку, призначення будівництва?

-       Які складові частини справи витвору архітектури?

(Римський архітектор Вітрувій у своєму творі «Десять книг з архітектури» визначив такі вимоги, що висуваються до споруд: користь, міцність і краса.)

         Види архітектуриː

-       об´ємні споруди;

-       ландшафтна;

-       містобудування.

Містобудування — теорія та практика планування й забудови міст.

Упорядкуванню планування та забудови міст слугують регулярне планування (прямокутне, радіально-кільцеве, віяльне та ін.), урахування

місцевих умов, будівництво архітектурних ансамблів, ландшафтна

архітектура та ін.

-       Хто головний у будівництві?

         Архітекторові потрібно вміти малювати, креслити, володіти кольоровим просторовим уявленням, уміти сміливо й цікаво фантазувати.

         На створення міста майбутнього може надихнути будь-щоː художні та фантастичні твори, гірські вершини, середньовічні замки або сучасні архітектурні споруди.

         Є багато відомих архітекторів: Антоніо Гауді, Рос Мак Кола, Антоніо Сант-Еліа, Фрідріх Штовассер та ін..

         Неможливо перелічити все різноманіття проектів архітекторів-футурологів. (В. Йонас. Швейцарія. Місто - лійка; Н. Курокава. Японія. Спіральне місто; Й. Фрідман. Франція. Місто - місток та ін.).     

(Перегляд демонстраційного матеріалу).

За задумом болгарського архітектора Цветана Тошка у містах майбутнього повинні піднестися до неба величезні міста-квіти з великою кількістю сонячного світла і зеленню. (Перегляд фільму).

Клас поділений на три групи: місто майбутнього під водою, над водою, у небі. Кожний член групи створює власну композицію.

Послідовність виконання малюнку:

-         Визначити лінію горизонту;

-         Побудувати споруди (фронтальна перспектива);

-         Намалювати другорядні елементи композиції;

-         Завершити малюнок олівцем;

-         Звернути увагу на пропорції, форму;

-         Визначити кольорове вирішення композиції;

-         Деталізувати передній план.

VI.            Практична робота. (20-25хв.)

Робота в групах.

(Звучить «Пісня про моє місто» сл. В.Лазарєва, муз. Є.Доги).

Індивідуальне консультування учнів. Виправлення помилок під час роботи.

VII.            Підсумок уроку.

Оцінювання робіт за алгоритмом:

1.     Аналіз робіт учнів. Аналізується завершеність роботи, ідея, розміри, охайність виконання.

2.     Оцінювання робіт (роботи оцінюються за критеріями: композиційне рішення, кольорове рішення, оригінальність та охайність виконання).

Демонстрація учнівських робіт.

Підсумок уроку: з роботою майже всі учні справились, малюнки охайні; переважна більшість учнів дуже творчо підійшли до виконання композиції і виявили власну фантазію.

Інтерактивна вправа «Інтерв'ю».

-         Якими кольорами краще зображувати архітектурні об’єкти?

-         Яким ви бачите майбутнє місто?

-         Щоб вам хотілося у місті майбутнього?

-         Чи буде людям комфортно та безпечно жити в ньому?

-         Чи буде місто чистим, чи буде відрізнятися від сучасного?

Завдання додому.

 

Спостерігати за архітектурними спорудами рідного міста, насолоджуватись красою архітектурних об’єктів.



Обновлен 06 мар 2014. Создан 05 мар 2014



  Комментарии       
Имя или Email


При указании email на него будут отправляться ответы
Как имя будет использована первая часть email до @
Сам email нигде не отображается!
Зарегистрируйтесь, чтобы писать под своим ником